Pompoen pannenkoekjes

Pompoen pannenkoekjes

Maak in plaats van pannenkoekjes met banaan eens pompoen pannenkoekjes. Deze pannenkoekjes zijn een lekker ontbijtje of lunch in de herfst. Het beslag is lekker dik en je kunt er allerlei kruiden en specerijen aan toevoegen. Serveer er een klodder Griekse yoghurt bij en maak het af met wat chocoladekrullen. Kinderen zijn hier ook gek op, dat snap je wel!

Pompoenpuree kun je op verschillende manieren maken. Je kunt pompoen koken, laten afkoelen en pureren met een pureestamper. De pompoen kun je roosteren in de oven of je laat hem garen in de slowcooker. Het is maar net wat je zelf het handigst vind. Voor mij is dat met de slowcooker. Pompoenpuree kun je een aantal dagen bewaren in de koelkast. Met deze puree bak je lekkere zachte pannenkoekjes.

Wat heb je nodig?

  • puree van een kleine oranje pompoen
  • 150 gram speltmeel
  • 1 ei
  • 150 milliliter (plantaardige) melk
  • snufje zout
  • 1 theelepel speculaas of koekkruiden
  • een snufje kaneel
  • een mespunt vanillepoeder
  • optioneel: Griekse yoghurt, honing en een stukje pure chocolade
  • (kokos) olie of roomboter om in te bakken

Hoe maak je het?

Maak een beslag van de ingrediënten. Het is een vrij dik en lobbig beslag maar dat is ook de bedoeling. Vind je het te dik voeg dan nog wat melk of water toe.

Verhit een beetje olie in een koekenpan en schep met een eetlepel een aantal hoopjes beslag in de pan. Ik bak er drie per keer. Bak het pannenkoekje op een middelmatig vuur aan een kant gaar. Als hij loskomt van de pan kan hij omgedraaid worden.

Met dit recept maak je ongeveer 10 pannenkoekjes. Serveer de pannenkoekjes met een klodder Griekse yoghurt, chocoladekrullen en een kleine drizzle honing.

Wil je glutenvrije pannenkoekjes maken, gebruik dan boekweitmeel in plaats van speltmeel.

Kijk hier voor nog meer pannenkoeken inspiratie!

Pompoen pannenkoekjes

Print Friendly, PDF & Email

WIL JE DIT ARTIKEL DELEN OF PRINTEN?

Via de social media knoppen op deze pagina mag je dit recept / artikel delen op jouw eigen social media kanalen. Gebruik altijd een werkende link naar dit artikel en vermeld de bron: Eetspiratie.
LEES HIER MEER OVER HET DELEN OF KOPIËREN VAN RECEPTEN / ARTIKELEN VAN EETSPIRATIE
blank
Als je op het symbool van het printertje hierboven klikt, kun je dit artikel printen. Of lees voor meer info:
HOE KAN IK DIT ARTIKEL PRINTEN?
blank

Laat je een berichtje achter?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Vanwege de AVG 2018 is Eetspiratie verplicht toestemming te vragen voor het plaatsen van jouw bericht.

*

*